donderdag 25 augustus 2011

Beschrijving lipgloss houder

Ik heb al verschillende lipgloss houders gehaakt,leuk voor aan je sleutelbos en altijd je lipgloss bij de hand.De lintjes vond ik nog, ooit eens bij een boekhandel gekocht en paste nu mooi bij mijn lipgloss houder.
Hier een beschrijving hoe ik hem heb gemaakt:

#2 losse en in de eerste losse 6 vasten met een halve vaste de ringsluiten.
#in elke vaste 2 vasten(12)
ik gebruik een markeerder die zet ik in de eerste steek zodat ik weet wanneer ik begin met een nieuwe tour.
#1 vaste, 2 vaste in de volgende vaste(herhalen einde tour) (18)
#veder haken tot de goede hoogte van je lipgloss hij moet er helemaal in zitten.
#als je op de goede hoogte zit en je hebt je laastste steek gehaakt voor je markeerder dan haak je 1 losse (dat is je keer losse ) en je haakt 6 vasten terug.
#weer 1 losse en weer 6 vasten teurg zo ontstaat er een klepje dit doe je 6 touren in totaal.
# 1 keer losse dan 2 vaste minderen 6 losse en dan de 2 laatste vaste minderen zo ontstaat het lusje voor om het knoopje.
# alles draadjes netje afwerken een leuk bloementje haken(deze die ik heb gebruikt die komen uit het boekje amigurumi's&more)knoopje erop en dan kan je lipgloss erin.

Veel plezier ermee.

Groetjes Agnes

1 opmerking:

  1. Ze blijven altijd leuk om te haken, ik heb ze zelf ook al verschillende malen gehaakt, ik wens jullie veel plezier met het maken van het babyschaapje, het is erg leuk om te doen, dank voor je reactie op mijn blog, vriendelijke groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen